• „Poznaj Polskę” - wycieczka do Warszawy

•      3 czerwca uczniowie klas 6, 7b, 8a, 8b wraz z wychowawcami pod osłoną nocy wybrali się w podróż do Stolicy.

O godzinie 9.00 pod bramą główną Łazienek Królewskich spotkaliśmy się z przewodnikiem. Zza bramy podziwialiśmy pilnie strzeżony Belweder i zapoznawalismy się z jego historią. Następnie przeszliśmy pod pomnik Piłsudskiego, a później już w samych Łazienkach podziwialiśmy interesujący pomnik Chopina. Zwiedziliśmy wewnątrz Starą Oranżerię, gdzie mogliśmy posłuchać koncertu prawdziwej orkiestry. Bardzo interesujące okazały się zwierzęta zamieszkujące Łazienki Królewskie m.in. pawie, te białe-podobno wyprane w Perwolu ;-) oraz kolorowe i okazałe karpie. Podziwialiśmy również Pałacyk na wodzie oraz piękne zegary słoneczne. Wraz z przewodnikiem przejechaliśmy na Stare Miasto. Widzieliśmy Pałac Prezydencki. Bardzo interesująca dla panów okazała się zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Przechodziliśmy obok Teatru Narodowego. Chwila czasu wolnego pozwoliła na odpoczynek i zakup pamiątek. Odwiedziliśmy Syrenkę na Starym Mieście. Spełnialiśmy życzenia przy dzwonie.

O godzinie 14.50 pożegnaliśmy przewodnika, od którego otrzymaliśmy ciekawą lekcję historii, i udaliśmy się do Zamku Królewskiego, by tam zwiedzać Trasę Królewską z audioprzewodnikami. Po wyjściu z Zamku pojechaliśmy odwiedzić punkt widokowy na Stadionie Narodowym - jednogłośnie stwierdzimy, że robi wrażenie. Po godzinie 18, zmęczeni, ale zadowoleni i pełni nowych wrażeń udaliśmy się na obiad z lodowym deserem w Barze Krokiet w miejscowości Strzegowo. To był ostatni punkt naszego programu, nie licząc placu zabaw podczas postoju.

Po ponad 24 godzinach powróciliśmy o godzinie 2.30 do swoich domów. Było warto. Wycieczka była dofinansowana z rządowego projektu „Poznaj Polskę”.

Paulina Kowal

• Wycieczka do Karpacza

• W dniach 29.05 – 01.06.2022 r. uczniowie klas siódmych i ósmych z naszej szkoły wspólnie z młodzieżą ze Stowięcina byli na wycieczce w Karkonoszach.

Pierwszego dnia dotarli do Szklarskiej Poręby, następnie wjechali kolejką krzesełkową na Szrenicę. W drodze powrotnej mieli przyjemność podziwiać widoki przy wodospadach Kamieńczyk i Szklarki.

Następnego dnia zwiedzili Karpacz, m.in. drewnianą Świątynię Wang i zaporę na Łomnicy. Wjechali kolejką na Kopę pod Śnieżką, a potem czarnym szlakiem weszli się na szczyt Królowej Karkonoszy - Śnieżkę. Wieczorną atrakcją była wizyta w kompleksie basenów w Hotelu Gołębiewski.

W ostatnim dniu, w drodze powrotnej do domu, zwiedzili Stare Miasto we Wrocławiu,                w tym Rynek z ratuszem, Plac Solny, uniwersytet oraz Ostrów Tumski. Ostatnim punktem programu była Panorama Racławicka.

Wycieczka pozwoliła młodzieży bliżej poznać walory przyrodnicze polskich gór i dostarczyła wielu przyjemnych wrażeń.

Opiekę nad grupą uczniów z ZSP Główczyce sprawowały: pani dyrektor Beata Głowacka, pani Renata Mazurek i pani Anna Duda.

Anna Duda

• Sukces w konkursie z j. angielskiego

• W maju odbył się Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego „ZUCH” dla uczniów klas I-III. Znamy już wyniki. Nasz uczeń klasy II a – Michał Godnicz, zajął 8. miejsce w kraju, jednocześnie otrzymując tytuł laureata ogólnopolskiego konkursu. Gratulujemy!

Aleksandra Żydyk

• Dzień Dziecka w przedszkolu

• Dzień Dziecka to święto, które uwielbiają wszystkie dzieci, te małe i te duże. To dzień pełen uśmiechów, zabawy, niespodzianek, radości i wielu niezapomnianych wrażeń! W Przedszkolu Gminnym „Słoneczko” tego dnia również nie zabrakło atrakcji. Były wesołe zabawy i tańce, zabawy z chustą, potyczki sportowe, wyjście na lody, malowanie twarzy upominki, pyszny podwieczorek, odwiedziny Myszki Minnie i Miki, kolorowe balony i wiele innych niespodzianek. To był wspaniały dzień, co można zobaczyć na zamieszczonych poniżej zdjeciach ;-)

Dorota Wdowiak

• Dzień Dziecka w zerówkach

• Dzień Dziecka w grupach zero, minął pełen wrażeń. Po zapoznaniu się z Prawami i obowiązkami dzieci zerówkowicze utrwalali wiedzę w ramach pracy plastycznej. Następnie po przepysznej pizzy dzieci malowały balonowego przyjaciela. Było też spotkanie z Myszkami Miki i coś słodkiego!

• Szkolne obchody Dnia Dziecka: wycieczka do Łeby

• Dzień Dziecka klasy 6 i 8 a spędziły nad morzem. Uczniowie, pod opieką nauczycieli: p. R. Piechnej-Ludko, p. P. Kowal i p. J. Horbacza, spacerowali ulicami Łeby, a następnie udali się na plażę, pooddychać świeżym powietrzem z dodatkiem jodu. Po spacerze, gdy już wszyscy zgłodnieli, skosztowali pizzy w lokalu Sailor. Wszyscy wrócili z wycieczki zadowoleni. Udało się zdążyć przed ulewą i burzą.

Paulina Kowal

Podczas wyjazdu odkryliśmy także nowe talenty. Uczeń kl. 8 a - Dominik Kos, wykonał w Łebie piękne zdjęcia. Oto one:

• Szkolne obchody Dnia Dziecka: piknik czwartoklasistów

•       Pierwszego czerwca każdego roku w Polsce obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dziecka. W szkole zwyczajowo organizujemy w tym dniu szereg atrakcji dla naszych dzieci i młodzieży.

Klasa 4A i 4B wraz z wychowawcami,  z okazji  tego radosnego święta, urządziły  wspólny  piknik na główczyckim stadionie sportowym. Podczas wyjścia wychowawczynie miały za zadanie ocenić najciekawsze, fantazyjne stroje czwartaków.  W ramach rekreacji i pracy nad kondycją  na miejsce docelowe udaliśmy się  okrężną trasą przez pola i las. Dla niektórych osób okazało się to nie lada wyzwaniem. ;-) Po dotarciu na stadion uczniowie rozlokowali się na kocach, ławeczkach i trawie,  by móc wspólnie świętować przy  pikniku, obfitującym w pyszne kanapki, owoce i przekąski. Również te słone. ;-) Po uzupełnieniu deficytu kalorii wszyscy chętni mogli zagrać w piłkę nożną, co szczególnie ucieszyło sportowców z klasy 4B. Kolejnym punktem programu było przejście ze stadionu do drugiego gmachu ZSP w Główczycach - przy ulicy Szkolnej. Tam nasi uczniowie mieli okazję poznać szkołę, do której będą uczęszczać już od września.  W związku z tym, iż Dzień Dziecka bez lodów należy uznać za nieważny, czwartoklasiści pod opieką wychowawców ochoczo udali się na lody ufundowane przez Radę Rodziców, specjalnie na tę okazję.  Na koniec  dzieci entuzjastycznie skorzystały z nowego obiektu sportowego znajdującego się na boisku  przy ulicy Szkolnej. Wtedy lunął deszcz!  Kapryśna aura pogodowa pokrzyżowała nam szyki. W trybie pilnym udaliśmy się do szkolnej świetlicy.

Pomimo niezbyt optymistycznego zakończenia, szkolny Dzień Dziecka okazał się dla klas czwartych atrakcyjny i przyniósł nam wszystkim wiele radości.

Maja Filipczak

• Szkolne obchody Dnia Dziecka: wizyta w Oratorium

•      Klasa 2 a i 3 a swój dzień świętowała w Oratorium im. Jana Bosko w Główczycach. Nauczyciele wychowawcy, księża i rodzice przygotowali wiele atrakcji m.in. grę w zbijaka, rysowanie kredą, grę w piłkarzyki, skakanki i wiele innych. Po zabawie był czas na pizzę, popcorn, watę cukrową, truskawki i słodycze. To był dzień pełen wrażeń ;-)

Katarzyna Roman

• Ogólnopolski Konkurs Pięknego Czytania w Języku Angielskim 2022

• W maju dwóch ósmoklasistów z naszej szkoły: Przemysław Dudkiewicz i Bartosz Król, pod opieką nauczycielki j. angielskiego – p. Aleksandry Żydyk, wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Pięknego Czytania w Języku Angielskim 2022. Uczniowie mieli za zadanie przeczytać fragment znanej powieści „Przygody Tomka Sawyera” w angielskiej wersji językowej i przesłać nagranie do organizatorów. Bartek wywalczył wyróżnienie w tym konkursie. Gratulujemy!